onsdag 7 december 2011

Shit pomfrit så svårt det kan vara...

Golvens underbara värld!? Underbara, hm, nej inte riktigt. Hur svårt kan det vara att bara ta och välja ett golv? Det kan man fråga sig. Eftersom vi båda var hemma igår kväll bestämde vi oss för att ta oss en titt bland mattproven vid Järn Kulla. Det är Tarkett som står för utbudet så det är ju lätt att välja vems golv vi tar. Att det kommer att var vinylmatta och inte parkett eller laminat det har vi sedan länge bestämt.

Mörkt eller ljust, det är frågan?!

Bilder: www.tarkett.fi
Det som aldrig slår fel är att man hittar det man vill ha men så "går det inte att använda". Visst har det hänt igen! Det finns en s.k. "Floor in Box" modell också av Tarkett. Där fanns modellen jag skulle kunna tänka mig men vi kan ju inte lägga dem remsorna i hela huset med miljontals skarv. Sen finns det ett annat märke också Gerflor. De har en stilig matta som liknar ett äldre trägolv som jag skulle vilja ha. Tyvärr har vi inte hört så positiva kommentarer om det märket. Men rätta mig gärna om jag har fel!

Bild: www.gerflor.fi





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar