torsdag 27 oktober 2011

Walk-in-closet


Det är ju inte riktigt så den skall vara, men tanken med klädstången där taket sluttar  gav mig en tankeställare.
Bild: michellespassion.
Gardiner för ingången, ja visst! Bild: Maria Wallin.
Väggtext som skall pryda väggen. Bild: Livetibyn.
Idag går tankarna kring min walk-in-closet... om inte alla damers dröm så mångas. Drömmen kommer i alla fall förverkligas, tro det eller ej. Problemet är bara att taket är sett i största delen av rummet där den skall vara, vilket gör att utrymmet inte är så stort. Det skall därför planeras väl för att den skall bli som jag tänkt mig!
Planritningen på vårt sovrum. Den stämmer inte riktigt eftersom vi inte kommer att lägga in något fönster i garderoben. Bakom väggen vid sängen skall alltså min walk-in-closet vara. Man skall kunna gå in från varsin sida och i mitten skulle jag vilja ha en liten bänk att sitta på, måste se var den ryms. Den är dock ett MÅSTE eftersom det är någon som sitter och klär på sig på sängkanten så hela sängen gungar varje morgon. Det behöver han ju inte göra om det finns en bänk i garderoben, yeijj. Det skall även vara ett värmeelement där så det förstörde ju mina planer lite men inte går jorden under för det. Måste bara tänka om! Skulle, bara jag hinner någon dag, vilja mäta upp exakta mått så jag kan rita och fundera. Kanske inte riktigt aktuellt ännu men eftersom jag inte kan bygga utan är hemma med Elias så kan ju jag planera inredningen, eller hur!?    

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Intressant blogg jag hittade till nu :-)
    Vi har en walk-in-closet i anslutning till sovrummet. Den har också snedtak och jag har en lång klädstång som löper längs hela väggen just där det är lågt till tak. Funkar utmärkt, så det rekommenderas verkligen. Det är ett bra sätt att utnyttja det utrymmet på.

    Hälsn. Anna-Lena
    http://blogg.vasabladet.fi/inredning/

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!

    Vad roligt att du hittade hit :). Ja men det låter ju jätte bra. Då vet vi att vi kan planera in en sån. Hade inte tänkt på det före jag hittade bilden och det slog mig att det måste ju gå.

    //Annika

    SvaraRadera